Thursday, December 10, 2015

Minat aku

Assalammualaikum semuaa,...

Kali ini aku nak menceritakan tentang motosikal klasik kesayangan aku yang diberi oleh ayah tersayang,..HONDA CB 100




        Bila disebut CB 100, ramai remaja zaman sekarang yang tidak mengenali motosikal ini. Tapi orang lama yang mempunyai minat dalam dunia permotoran pasti kenal motosikal dengan logo sayap sebelah ni.. Motosikal ini hanya 100cc tetapi memang layan bawak moto ni... Ramai yang suka modified motosikal tapi aku lebih suka standard.


     Motosikal ini lahir pada tahun 1970 dari syarikat HONDA. Kalau tanya aku maksud CB aku akan jawab classic bike, sebab ia klasik.hehehee...Honda CB 100 ni ada 5 tukaran gear,4 lejang, tapi tak laa laju macam moto yang remaja sekarang ni suka LC, 125z dan lain-lain. Moto ni sesuai dibawa secara santai bukannya laju. Kalau bawa moto klasik tak kira moto apa pun sepanjang perjalanan mesti akan ada orang yang angkat tangan, bunyikan hon kenderaan sebab mungkin sebab mereka juga meminati kenderaan klasik..

       Tangki Honda CB 100 muat 7.5 liter petrol dengan rangka yang ringan mampu memberi kepuasan kepada peminatnya..




   

         Selain 100cc , Honda CB juga ada 125cc, 200cc , 250cc dan lain2 lagi...


HONDA CB 125





HONDA CB 200




HONDA CB 250



Setakat ini sahaja info yang dapat aku kongsi....Dan satu lagi selalunya mesti orang akan tanya nak jual tak moto tu... Maaflaahhh.... aku sayang moto ni..









No comments:

Post a Comment