Thursday, December 10, 2015

Biodata aku

Assalammualaikum semuaaa,,......

Aku nak ceritakan serba sedikit tentang diri aku... Pertama sekali aku ni anak Perlis.
Tak nampak macam orang Perlis pun???

Ni haaa,, aku bagi bendera Perlis..
Nama penuh, Syed Hamidi Bin Syed Ali. Sekolah Rendah aku kat Alor Setar, SJK(C) PEI HWA sampai Darjah 4. Darjah 5 dan 6 di SJK(C) KONG AIK, Mata Ayer, Perlis. Boleh cakap bahasa Mandarin??? Jawapannya boleh la sikit-sikit..

ni la sekolah aku sebelum berpindah ke Perlis SJK(C) PEI HWA



Ramai yang tanya kenapa masuk sekolah jenis kebangsaan cina. Sebenarnya ayah aku minat bahasa mandarin, kebetulan pula sekolah ni dekat dengan rumah. Bila dah belajar bahasa mandarin ni aku pun dah jadi minat dengan bahasa ni jadi aku teruskan je laaa sampai UPSR..
SJK(C) KONG AIK sekolah rendah aku lepas pindah ke Perlis...Sekolah ni kecik jaaa.. tak luas mana pun..TAPI...,banyak yang aku pelajari kat sini walaupun hanya dua tahun, Jumpa kawan-kawan Melayu yang turut belajar kat sini..

inilah SJK(C) KONG AIK

Lepas UPSR aku masuk SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO' SHEIKH AHMAD sampai la ambil SPM pon kat sini. Sekolah ni kat Arau, Perlis. Pada mula-mula pindah ke Perlis, aku lalu kat sekolah ni, terus memang minat nak masuk sini, dah tu baru dapat tau yang sekolah ni sekolah kluster kecemerlangan jadi keputusan UPSR kena la mantap sikit nak masuk sini. Akhirnya aku dapat jugak belajar kat sini selama lima tahun.
DSC_0268
SMK DATO' SHEIKH AHMAD

Dah habis SPM hingga sekarang ni aku ada di UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, ASASI SAINS PERTANIAN (ASPer)...In Shaa Allah,, kalau ada rezeki aku nak sambung degree dalam veterinar, nak kejar cita-cita dari kecik dulu...

Setakat ni saja aku nak cerita perjalanan aku menuntut ilmu dari sekolah rendah sampai sekarang.




No comments:

Post a Comment